DODAJ SOBIE SKRZYDEŁ NA SESJI - ZGARNIJ DWUPAK REDBULLA!
Razem z każdym zakupem Kursów studenckich otrzymujesz kod na odbiór darmowych Red Bulli.

Lekcja 9 – Tablice i spójniki logiczne. Przypisywanie wartości zdaniom złożonym.

Jesteś tutaj: Strona główna / Fora / Lekcja 9 – Tabele i spójniki logiczne. Przypisywanie wartości zdaniom złożonym. (VIDEO)

Przeglądasz 5 wpisów - od 1 do 5 (z 5 łącznie)
  • Ten temat ma 4 odpowiedzi, 2 udzielających się, ostatnio wpisał/a coś 5 lata, 3 miesiące temu Krystian Karczyński.
  • Autor
    Posty
  • #10751
    Krystian Karczyński
    Dyrektor

    Na tej Lekcji bierzemy się z ścisłe określanie wartości logicznej zdań złożonych.

    Pod koniec powinieneś mieć w głowie wartości logiczne dla alternatywy, koniunkcji, implikacji i równoważności, a także sprawnie tworzyć tablice (matryce) logiczne dla zdań złożonych.

    Lekcja trwa godzinę i 20 minut. Rozwiązałem na niej 15 przykładów.

    Spis treści

    • zdania proste („atomowe”) i złożone – wprowadzenie
    • tabelki wartości negacji, alternatywy, koniunkcji, implikacji i równoważności
    • 3 przykłady na określanie wartości zdań złożonych, przy danych z góry wartościach zdań prostych
    • 1 przykład określanie wartości formuł z kwantyfikatorem ogó\lnym i spójnikiem implikacji
    • 1 przykład z implikacją
    • 2 przykłady na tworzenie tablicy logicznej zdania złożonego i spełnia\lność formuły
    • 2 przykłady na sprawdzanie równoważności zdań przy pomocy tablicy logicznej
    • 4 przykłady na określanie jednych spójników logicznych innymi spójnikami logicznymi
    • dowód tego, że implikacji nie można wyrazić za pomocą alternatywy i koniunkcji
    • tabelka wartości wszystkich możliwych spójników logicznych
    • tabelka wartości alternatywy wykluczającej
    • 1 przykład na alternatywę wykluczającą

    [Zobacz cały post na stronie: Lekcja 9 – Tabele i spójniki logiczne. Przypisywanie wartości zdaniom złożonym. (VIDEO)]

    #11859
    Krystian Karczyński
    Dyrektor

    Zadanie domowe do Lekcji 9 – „Tablice logiczne. Przypisywanie wartości logicznej zdaniom złożonym.”.

    • 10 pytań testowych (+ odpowiedzi)
    • 9 zadań do samodzielnego rozwiązania (+ odpowiedzi)

    [Zobacz cały post na stronie: Zadanie Domowe do Lekcji 9]

    #11775
    Krystian Karczyński
    Dyrektor

    ERRATA 25.11.2014

    Część 2 Zadanie 2 podpunkt e)

    Odpowiedź powinna być: p=0

    Część 2 Zadanie 5 podpunkt e)

    W pierwszym wierszu dla wartości p=1 i q=1 wartość całego wyrażenia powinna być: 1

    #10757
    Anonim
    Nieaktywne

    A czy przypadkiem w drugim zadaniu w częsci drugiej w podpunkcie b) p nie powinno wynościć 1 ??

    #10752
    Krystian Karczyński
    Dyrektor

    Tak, ma Pan rację, przepraszam za pomyłkę i poprawiam.

    ERRATA

    Odpowiedź do zad. 2b)

    Było: p equals 0. Powinno być: p equals 1.

  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.